wonen in een yurt

Een mooie reportage over wonen in een yurt is hier te vinden.

Dit bericht werd geplaatst in ecologisch wonen. Bookmark de permalink .

22 reacties op wonen in een yurt

  1. jielke zegt:

    Ik had er nog nooit over gehoord. Mooie reportage. Al betwijfel ik of ze hun hele leven lang erin kunnen blijven.

  2. saphira zegt:

    halloa wat een leuke manier van wonen
    ik ben zelf ook op zoek naar een Ger
    waar ik in kan wonen

    ik had er een paar vragen over
    wonen jullie er nog in? en is het duur om er zelf een te maken?
    of maken jullie ze zelf of weten jullie een adres waar je de ger goedkoop kan kopen of heb je er nog andere tips erover hoe en wat
    in afwachting van je reactie

    groetjes Saphira en Mack

  3. Veronique zegt:

    Schitterend !!!

    Zelf spelen we ook met het idee om ietwat bewuster om te springen met al hetgeen rondom ons en dit op een goedkope manier.

    Heb een beetje dezelfde vragen. Hoe begin je daar aan? Is het duur om er zelf eentje te maken, weten jullie een adres waar degelijke, goedkope gers te vinden zijn.
    Welke terreinen zijn toegankelijk? (enkel recreatiegebied of ook bos) Domicilie? Bestaat het brievenbus systeem nog?

    vriendelijke groet
    vero

    • Maarten Vercruysse zegt:

      dag Vero.

      waar sta je nu in je zoektocht? ik zou er graag eens met je over praten/mailen?

      groetjes

      Maarten

      • Hoi Maarten,
        sinds een paar maanden actief bezig met informatie te winnen over wonen in een Yurt en Nederland. Als alles gaat lukken komt hij op klei poldergrond te staan, wet jij wat we het beste met op of onder de vloer moeten doen? Ik ga hierin met 3 kinderen wonen op een grote boerderij als ik de toestemming rond krijg!!! Echt zin in!!!
        Weet jij naast Toktoi nog andere goeie sites en/of adressen waar ik info kan winnen?
        Gr Brechtje

    • Ria Jacobs zegt:

      Beste,

      Hebben jullie al meer informatie over het plaatsen van yurts in recreatiegebied of bos?

      Mvg,
      Ria

  4. iris zegt:

    Beste,

    Ik ben op zoek naar een yurt om in te wonen tijdens mijn verbouwingen van in februari 2010 tot? Later zou ik ze graag verder gebruiken als klei-atelier. Kan u me helpen? Het mag gerust een tweedehandse zijn…

    Warme groet,

    iris
    0472/94.64.74

  5. karla meijer zegt:

    Leuk om dit artikel te lezen.
    Zelf speel ik met de gedachte om een yurt te gebruiken als lokaal voor drama en muziek voor de (middelbare) school waar ik werk. We krijgen een nieuwe school en zullen naar verwachting zo’n 2 schooljaren in noodbouw moeten bivakeren.
    Nu is er veel ruimte buiten en zou het leuk kunnen zijn om van het yurt-lokaal een project te maken.
    Wie weet hoe ik aan een yurt kan komen? En wie heeft er ervaring met het geven van les in een yurt (in de winter)?
    groet,
    Karla

  6. Maarten Vercruysse zegt:

    hallo … veel vragen, maar wie heeft er antwoorden?
    ik zou jullie vragen willen beantwoorden, maar ik zou eerst enkele decennia in een yurt moeten wonen om er eventueel gedegen over te kunnen getuigen… ik zoek een stuk grond waar ik kan gaan wonen en mijn idee├źn kan ontplooien… iemand tips: over waar? iemand zin om samen te zoeken? iemand zin om samen te leven? ik word eind augustus weer dakloos …­čśë

  7. Ria Jacobs zegt:

    Beste,

    Graag had ik wat meer informatie over het plaatsen van yurts? Welke terreinen zijn toegankelijk? Ik zou graag een stukje natuur willen kopen, waar ik mijn praktijk kan uitoefenen (healing/massage/meditatie/ stiltewandelingen) , waar mensen even kunnen verblijven (in yurts) om te ontsnappen aan de dagelijkse druk van de maatschappij, waar mensen tot rust kunnen komen, in alle stilte en zo dicht mogelijk bij de natuur. Ik zou als dit mogelijk is, ook gebruik willen maken van yurts.

    Groetjes,
    Ria

    • Magda zegt:

      Hallo ria,
      ik ben samen met een vriendin ook aan het kijken waar we zoiets vorm zouden kunnen geven. Wellicht een idee om contact tehouden en te kijken of er samen iets kan ontstaan ?
      Magda

    • Annemiek zegt:

      Beste Ria,

      Wij spelen ook met het idee en zijn aan het kijken naar e en geschikt stukje grond.
      We zijn benieuwd of het jou inmiddels is gelukt en zouden dan graag meer van je horen.
      Vriendelijke groet, Annemiek

  8. ann zegt:

    hallo

    weet iemand of je een vergunning dient te hebben om een yurt te plaatsen op recreatiegrond in belgie?

  9. Jonathan zegt:

    Zouden de mensen die dit lezen en informatie in hun eigendom hebben betreffende vergunningen e.d. contact met mij willen opnemen?

    Ik en mij vrouw willen permanent ergens gaan wonen in een yurt en de daarbij passende baan vinden ( op het moment al een goede baan, maar verandering van levenstijl zal waarschijnlijk verandering van levens keuzes beteken).

    Onze dank.

    Jonathan_jeftha@hotmail.com

  10. Jannah van Toren zegt:

    Hallo allemaal. ik ben ook op zoek naar een plek waar ik een yurt kan neerzetten om er te wonen. Is het een idee om eens rond de tafel te gaan zitten met mensen die ook in een yurt willen wonen, en de mogelijkheden te bekijken? Ik zie graag een reactie tegemoet. Groetjes, jannah

    • Sara zegt:

      Hallo!

      Als u geïnteresseerd bent om een yurt te kopen kunt u mij contacteren via saraager3126@gmail.com of u kunt ook eens kijkje nemen op mongolian-yurt.blogspot.be
      Misschien kan ik u verder helpen.

      Groetjes,
      Sara

    • herma banus zegt:

      Hallo Jannah van Toren, het is ondertussen wat jaartjes verder en ben benieuwd of jullie plannen al gerealiseerd zijn? ben zelf opzoek om s winters te bivakeren in een yrt, nu woon ik 6 maanden in een de waard tent op Vlieland.

      groet,
      Herma

  11. Hoi allemaal,

    Ook ik ben erg benieuwd hoe het werkt om in een yurt te gaan wonen. Waar je een yurt kunt kopen en waar je hem neer mag zetten, welke kosten erbij komen kijken en waar je allemaal aan moet denken. Heb je dan bijvoorbeeld wel een adres en hoe werkt het als je een uitkering hebt.. want daarvoor heb je een vast adres nodig..

    Liefs Willemein

  12. Yurts zegt:

    Indien je op zoek bent naar een yurt van goede kwaliteit aan een goede prijs: http://www.yurts.be
    Alle maten, dubbele isolatie, geverfde en ongeverfde yurten beschikbaar. (gewoonlijk op voorraad)

Geef een reactie

